21 Aralık 2015 Pazartesi

3 Günlük Prag Gezi Programı

Dün açtığımız Prag dosyasına bugün devam ediyoruz.

Biz cumartesi öğleden sonra vardığımız Prag' dan salı öğlen ayrıldık. Kabaca 3 günümüz vardı diyebilirim. Bunun bir gününü Terezin'e ayırdık. Bir günümüz daha olsaymış fena olmazmış ama programımız çok da eksik olmadı sanıyorum.

Otelimiz Old Town Square'e üç durak uzaklıktaki Namesti Miru'da, metro istasyonuna üç dakika mesafedeki Hotel Trevi idi. Otel temiz ve konfrolu olmasının yanısıra kahvaltıda peynir, salatalık, domates sunuyordu. Gurbet ellerde, sabah kahvaltısında salatalık domates, rüya gibi. İlk gittiğimiz gün bizi karşılayan suratsız resepsiyon görevlisini saymazsak gönül rahatlığı ile önereceğim fıstık gibi bir otel.

Bir başımıza yaptığımız müze ziyaretlerinin dışında şehir turu ve Terezin için kendimizi Sandeman's New Europe rehberlerine emanet ettik. İyi ki de öyle yapmışız, çok memnun kaldık. Siz de kendinizi Filip ve Karel'e emanet ederek hem eğlenip hem öğrenebilirsiniz.

Harfi harfine uygulamak için elimizden geleni yaptığımız programımızı aşağıda kamu yararına yayımlıyorum. Zaman sorunumuz olmamasına rağmen tekne turuna çıkmak yerine hakkımızı Noel için kurulan Christmas pazarlarda kendimizi o stanttan bu standa atarak "ay bu çok güzelmiş, ayyy şuna bak" diye paralamak için kullanmayı yeğledik. Aralarda da enerji toplamak için bol bol sıcak baharatlı şarap, ballı şarap, elma şarabı depoladık.

Komünizm müzesi biraz özensiz olsa da görmeye değer. Müzenin, Mc Donalds'ın hemen yanında, üstelik de bir kumarhaneyle aynı binada olması bu müze gezisini daha da ilginç hale getiriyor.

Bu arada rehberimiz Karel'den öğrendiğim bir bilgiyi de burada paylaşıp hava atayım. Kasım 1989'da o zamanlarki Çekoslovakya halkı demokrasiye dönüş için yaptıkları gösterilerde tepkisini göstermek için anahtarlıklarını şıngırtadırmış. Demokrasinin habercisi şıngırdayan anahtarlar. Bir romantik, bir romantik.