26 Nisan 2014 Cumartesi

Gittim, gördüm, geldim - Roma

Eveeetttt, sağ salim Roma'ya gittik, geldik.

Ne gidiş, ne dönüş uçağımızı kaçırmadık. Bu konuda hayli endişeliydim, merak edenler buradan okuyabilir.

Gezi programımıza uyduk, bunun da tüm detaylarını paylaşacağım, benim gibi planlı gezginlerin işine yarayabilir.

Pek eğlendik, çok etkilendik, ziyadesiyle yorulduk. Dile kolay, dört günde yaklaşık 85 km yol yürüdük. Ama her bir adıma değdi.

Bütün detayları yazacağım, hepsi sırayla...

Cumartesi sabahı gidip, çarşamba sabahı döndük, yani dolu dolu dört günümüz vardı. Üstün planlama yeteneğim sayesinde programımız hazırdı. Birinci gün Vatikan ve civarı, ikinci gün Kolezyum ve civarı, üçüncü gün meydanlar, Aşk Çeşmesi, İspanyol Merdivenleri gibi sokak gezileri, dördüncü gün ise serbest zaman.

Eeeee her turda serbest zaman var da benim organizasyonumda olmayacak mıydı. Tur operatörlerinden neyim eksik.

Buraya bir parantez açayım: 3 gün de yetermiş aslında, bizim vaktimiz vardı dördüncü günü de değerlendirdik ama olmasaydı da olurmuş.Parantezi kapattım.

Konaklama için tercihimizi en hesaplı seçenekten yana kullandık. Lokasyon olarak merkezi denebilecek bir konumda, temiz ama hiç bir lüksü olmayan bir pansiyonda kaldık. Bu seçimimizden de memnun kaldık, zira sabah uyanır uyanmaz odayı terk edip, gece yatmaya geldiğimiz için temiz ve rahat yataklar ile temiz bir banyo tüm ihtiyacımızı karşıladı.

Cumartesi sabahı uçaktan inip uzun bir sıranın ardından pasaport kontrolünden geçtikten sonra Leonardo Express denilen trenle Termini istasyonuna gittik. Bilet fiyatı bir kişi için 14 euro idi ve yolculuk 45 dakika sürdü. Daha önce otelle mailleşmelerimiz sonucu aldığımız yol tarifi ve beyimin google earth marifetiyle bastığı haritalar sayesinde istasyondan otele doğru yola koyulduk.

Şehre ulaşım için diğer seçenekler ise taksi ve otobüs. Taksiler havaalanından şehir merkezine sabit 48 euro'ya gidiyor; otobüs ise 4 euro idi. Otobüsün de varış noktası Termini, ancak yolculuk süresinden emin olamadığımızdan ve aynı gün saat 12 için Vatikan'a biletlerimiz olduğundan risk almak istemeyerek treni tercih ettik. Bizim gibi saat bağımlılığı olmayanlara otobüsü tavsiye ederim. Nitekim dönüşümüzde Termini'den havaalanına otobüsle gittik, konfor açısından trenden hiç bir farkı yoktu. Sabah erken saat olduğu için trafik falan da yoktu ve yolculuk tam 45 dakika sürdü.

Oh nihayet otele varabildik, arkası yarın.