6 Mart 2017 Pazartesi

Berlin'de Ulaşım ve Konaklama

Dün Berlin ve Almanya hakkında atıp tutmaya başlamıştım. Bugün de konaklama ve ulaşım hakkında aydınlatacağım sizleri.

Ama önce, dün havaalanı ile ilgili vermeyi unuttuğum bir bilgiyle başlayayım. Biz uçuşlarımızı Tegel Havaalanına yaptık. Oldukça büyük bir havaalanı. Lakin kimse bana duty free bölümünün bir bakkaldan hallice olduğunu söylememişti.

Normalde havaalanlarında pasaport kontrolünden geçtikten sonra çok çeşitli ürün gamının bulunduğu büyük bir alışveriş alanına çıkarsınız, bütün kapılara da buradan ulaşılır. Yani benim bugüne kadar gördüklerim öyleydi. Tegel' de durum farklı. Şöyle ki, bir kaç kapıyı birleştirerek gruplamışlar, uçağınız hangi kapıdansa ona ait pasaport kontrolünden geçip, o kapıların duty free'sinden alışveriş yapabiliyorsunuz.

Aman da duty free'lerde paralarımı saçayım insanı değilimdir, ancak bu sefer yoğun gezi programımıza kendimizi kaptırıp bir magnet dahi alamadığımız için havaalanından alırız niyetiyle gidip de bakkaldan hallice duty free'yle karşılaşınca "leeeeeyyynnn neden kimse söylemediiii" diye söylenip durdum.

İşte ben size söylemiş olayım, Tegel Havaalanına yolunuz düşerse, aman pasaporttan geçeyim de içeride bir şeyler yer içerim, duty free'de gezerim derseniz bilmiş olun. Ne yapacaksanız pasaporttan önce yapın.

Neyse, bu kadar havaalanı muhabbeti yeter. Şehre ulaşıma gelelim. Uçaktan indikten sonra otobüs tabelalarını takip edip durakları bulun. Buradan şehre 3-4 farklı otobüs var. Bizim otelimiz Alexanderplatz' da olduğu için biz buradan geçen TXL hattına bindik. Yolculuk yaklaşık yarım saat sürüyor. Dün de söylediğim gibi otobüste bavulları koyacak özel bölme yok. Bunun dışında oldukça konforlu bir yolculukla şehir merkezine varabilirsiniz.

Bilet fiyatı 2,80. Bileti şoförden alabilirsiniz. Eğer havaalanında bulunan Tourist Information ofisinden Berlin Welcome Card alırsanız bu otobüslerde de geçerli.

Berlin Welcome Card, tüm toplu ulaşım araçlarında (tramvay, metro, otobüs) ücretsiz seyahat etmenizi sağlamasına ek olarak bir çok önemli müzede, çeşitli turlarda, restoranlarda vs. belli oranlarda indirim sağlıyor. 2 - 6 günlük seçenekleri var, ayrıca müzeler adasındaki müzelere giriş biletleriyle kombine edilmiş seçenekleri de mevcut. Kartın geçerli olduğu gün sayısına ek olarak bölgeye göre de fiyatlar değişiyor.

Eğer Tegel Havaalanı' ndan şehre gidiş ve şehir içi ulaşımda kullanmayı planlıyorsanız AB zone seçeneği sizin için yeterli olacaktır. Lakin Schönfeld Havaalanı ya da Potsdam ya da Sachsenhausen Toplama Kampı'nı ziyaret etmeyi düşünüyorsanız ABC zone seçeneğine ihtiyacınız olacaktır.

Değişik seçeneklerin fiyatlarını buradan inceleyip kendinize uygun olanı seçebilirisiniz. Hangi müze/turlarda ne oranda indirim sağladığını sitedeki Partners bölümünden görebilirsiniz.

Otele gelecek olursak, yukarıda da dediğim gibi biz Alexanderplatz'a yakın Alexander Plaza Otel'de konaklamayı tercih ettik. Hem temiz hem de konforlu otelin konumu da çok merkeziydi. Havaalanına ulaşım sağlayan otobüslerin geçtiği durağa 300 m, tren durağına 200 m, tramvay durağına 650 m mesafedeydi.

Bu açıdan konaklamak için çok uygun bir bölge. Ayrıca otelimize yakın Münzstrabe, Sophienstrabe gibi caddelerde çok güzel restoran / kafeler de vardı.

Bence otelin tek dezavantajı civarda su, çikolata, cips gibi atıştırmalıkların alınabileceği bakkal olmaması. Evet bu bakkal olayına fena taktım. Bir market vardı yakında gerçi ama gece daha geç saate kadar açık olan bakkal şart.

Bir de biz Prenzlauer Berg'ü yeme içme açısından daha zengin bulduk. Tabi Berlin Welcome Card'ımız olduğu için atladık tramvaya gittik, sorun olmadı ama otel seçerken bu bilgiyi de aklınızın bir köşesinde tutmak isteyebilirsiniz.